vrijdag 7 januari 2011

Psychedelica dream!

Is het de chemo, de omgeving, mijn geestesgesteldheid …. Ik kreeg die eerste nacht in het ziekenhuis (afdeling hematologie) al een psychedelica dream! Zeer mooi en tevens verdrietig omdat het gevoel van eenzaamheid sterk naar boven kwam …. Ben nog niet helemaal bij de volledige betekenis van deze droom gekomen, maar ik geniet gewoonweg nog steeds van de beelden.

Ik zag mezelf als een jong meisje … verdwaald in het bos. Helemaal naakt dwalend, zocht ik een uitweg naar verlossing, naar warmte, naar contact, naar mijn zielsgenoten. Waar zijn ze, waar is iedereen? Wat doe ik hier?

Ik zocht een opening, weg uit het scherpe struikgewas … en zowaar kwam ik op een open plek afgeladen met purperen bloemen, waar als een wonder een purperen fee gefladderd kwam. Haar kledij was hemels mooi, in verschillende transparante lagen van fuchsia over magenta en purper. Ze hing haar lila overkleed over de heg.

Die scheen mij van een dichtgeweven stof, glanzend en vol met pailletten. De fee kon zo maar kleren uit het niets nemen en zich kleden naar wens. Ik vroeg haar of ik haar overkleed kreeg om mijn kil en bloot lijf te bedekken. Met een glimlach wees ze mij haar overkleed toe. Het bleek echter niet zo dekkend als ik verwachtte. Maar het kleed deed onverwacht en ongevraagd haar werk. Plots werd ik een grote turbulentie opgenomen en in vele stijgende en draaiende bewegingen werd ik opgenomen in het geheel van de kosmos. Al had ik geen vat meer over mijn bewegingen en mijn Zijn, toch heb ik deze turbulentie als zeer aangenaam ervaren.

Ten slotte landde ik in een witte kale ruimte … met vele mensen om me heen. Ze stonden verslagen, hadden geen woorden en wisten blijkbaar niet wie ik was. Gelukkig heeft één iemand, mij herkend en misschien wel ook erkend voor mijn ware en pure Zijn … het Niets!

In hoeverre Zijn we? Is alles geen illusie? Is het de zoveelste sluier die we moeten oplichten en nieuwe ontdekkingen doen? Licht brengen in ons Zijn?




1 opmerking:

  1. Dank je wel Lydia
    Je richt je op het mooiste, je ziet het in je omgeving........... en het brengt je wat je bent.
    Je laat het zien.

    BeantwoordenVerwijderen